Στρατηγική μείωσης ανθρακικού αποτυπώματος και μείωση κόστους

Νίκος Αυλώνας, διευθύνων σύμβουλος κέντρου Αειφορίας (CSE)

Σε περιόδους οικονομικής ύφεσης, που η οικονομική αβεβαιότητα είναι διάχυτη σε όλο το κοινωνικό σύνολο, τόσο η κοινωνία όσο και οι ίδιες οι εταιρείες είναι πιο ευάλωτες σε οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα. Οι εταιρείες, ως ενεργό μέρος της κοινωνίας και μέσω επενδύσεων σε δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, οφείλουν να αναζητήσουν νέους τρόπους επιχειρείν, που να τους μειώνουν σημαντικά το λειτουργικό κόστος και να ενισχύουν το κοινωνικό και περιβαλλοντικό τους προφίλ. Μέσα από το περιβαλλοντικό πρίσμα, μια ολοκληρωμένη εταιρική στρατηγική μπορεί να εξοικονομήσει στην εταιρεία κόστος, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να αναδείξει τον περιβαλλοντικό της χαρακτήρα και να συμβάλει στον περιορισμό του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής. Οι εκπεμπόμενοι ρύποι συνδέονται άμεσα με την ενέργεια που καταναλώνεται για τη λειτουργία των επιχειρήσεων. Ακόμα και οι απλές τακτικές που αφορούν την αλλαγή της συμπεριφοράς των εργαζομένων (αλλαγή λαμπτήρων, απενεργοποίηση ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών σε ώρες μη λειτουργίας κτλ.) μπορούν να εξοικονομήσουν 2%-4% μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και παράλληλα μείωση κόστους.
Η υλοποίηση μιας τέτοιας στρατηγικής θα πρέπει να γίνεται σταδιακά, ενώ οι στόχοι που τίθενται θα πρέπει να είναι κατάλληλοι για την κάθε εταιρεία και υλοποιήσιμοι σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Μια εταιρεία είναι αδύνατο να μειώσει τις εκπομπές της κατά 80% μέσα σε ένα έτος. Αντιθέτως, η στρατηγική θα πρέπει να βασίζεται στη συνέπεια της διοίκησης για την υλοποίησή της, καθώς και στη συνεχή βελτίωση της περιβαλλοντικής απόδοσης της εταιρείας.
Η χάραξη στρατηγικής για τη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων από μια εταιρεία αποτελεί βασικό κομμάτι για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών επιπτώσεών της, ενώ παράλληλα μπορεί να μειώσει το κόστος από τα λειτουργικά της έξοδα.


ΠΗΓΗ: Free Sunday

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις