Παρουσιάστηκε ο Οδικός Χάρτης της χώρας για την κλιματική αλλαγή
Δέκα άξονες πάνω στους οποίους θα κινηθεί ο Οδικός Χάρτης της χώρας για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και την διαφοροποίηση της ενεργειακής μας συμπεριφοράς παρουσίασε στη διάρκεια ομιλίας της σε ειδική ημερίδα της Τραπέζης της Ελλάδος η υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κα. Τίνα Μπιρμπίλη. Σε αυτούς, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνεται και η κατά 100% κάλυψη των ενεργειακών μας αναγκών από ΑΠΕ έως το 2050, με παράλληλη σταθεροποίηση της κατανάλωσης ενέργειας στα σημερινά επίπεδα. “Kλιματική αλλαγή και πράσινη ανάπτυξη είναι οι δυο όψεις του ίδιου νομίσματος. Είναι οι δύο όψεις της προσπάθειας για μείωση της κατανάλωσης των φυσικών πόρων και διατήρησή τους στο σήμερα και το αύριο”.
H επισήμανση ανήκει στην υπουργό Περιάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κα. Τίνα Μπιρμπίλη και διατυπώθηκε στη διάρκεια σχετικής εκδήλωσης της Τραπέζης της Ελλάδος που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη στο Μέγαρο Μουσικής.
Η υπουργός ανέφερε χαρακτηριστικά ότι αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και πράσινη ανάπτυξη σημαίνει παρεμβάσεις που προστατεύουν τα οικοσυστήματα και τη βιοποικιλότητα, που συμβάλλουν στην ορθολογική χρήση της ενέργειας και των φυσικών πόρων, που μειώνουν την κατανάλωση νερού, που οδηγούν σε μια οικονομία χαμηλής έντασης άνθρακα και περιορίζουν την παραγωγή αποβλήτων και ρύπων.
Η ίδια πρόσθεσε ότι στο πλαίσιο της προσπάθειας αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής, θα πρέπει να αλλάξουν συγκεκριμένες πρακτικές ανάπτυξης και ενεργειακής συμπεριφοράς, όπως το δόγμα της επιδότησης και του δανείου στην κατανάλωση και όχι αντί για την πραγματική επένδυση καθώς και η εργολαβική λογική που δεν σέβεται κατά κανένα τρόπο το περιβάλλον, με στόχο, σε τελική ανάλυση, τη δημιουργία μιας ανταγωνιστικής οικονομίας και το άνοιγμα σε νέες αγορές και ευκαιρίες.
Σύμφωνα με την κα. Μπιρμπίλη, η ανάγκη για ένα νέο μακροχρόνιο ενεργειακό μοντέλο δεν σχετίζεται μόνο με την εξασφάλιση κάλυψης των ενεργειακών αναγκών της χώρας αλλά, με τη δραστική μείωση των εκπομπών μέχρι το 2050, που για την ΕΕ θα ξεπεράσει το 80% με έτος βάσης το 2005.
Στο πλαίσιο αυτό, οι βασικές αρχές του Οδικού Χάρτη της χώρας, που θα παρουσιαστεί μέχρι το καλοκαίρι είναι:
Ιδιαίτερη, δε, έμφαση έδωσε η υπουργός στις παρεμβάσεις και στις δράσεις που σχετίζονται με τον δασικό τομέα. “Tο ΥΠΕΚΑ έχει προγραμματίσει έργα για την παρακολούθηση δραστηριοτήτων μεταβολής του ποσού του άνθρακα που αποθηκεύεται στα δάση της χώρας. Η μεταβολή μπορεί να προέλθει από προγράμματα δασώσεων-αναδασώσεων, καθώς και διαχείρισης και προστασίας δασών. Ο δασικός τομέας και στη χώρα μας έχει τη δυνατότητα να συνεισφέρει σημαντικά στη μείωση των εκπομπών, μέσω της αύξησης της απορρόφησης και μείωσης των πυρκαγιών και των αποδασώσεων”, επεσήμανε η κα. Μπιρμπίλη.
Η υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, τέλος, τόνισε ότι θέματα προς ανάλυση και μελέτη σε ένα Εθνικό Σχέδιο Προσαρμογής, έχει και ο τομέας των μεταφορών, πέραν της μεγάλης ενεργειακής του διάστασης, που περιλαμβάνει τόσο τη μείωση της χρήσης συμβατικών καυσίμων όσο και την αξιοποίηση βιοκαυσίμων που ήδη είναι υποχρεωτική.
H επισήμανση ανήκει στην υπουργό Περιάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κα. Τίνα Μπιρμπίλη και διατυπώθηκε στη διάρκεια σχετικής εκδήλωσης της Τραπέζης της Ελλάδος που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη στο Μέγαρο Μουσικής.
Η υπουργός ανέφερε χαρακτηριστικά ότι αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και πράσινη ανάπτυξη σημαίνει παρεμβάσεις που προστατεύουν τα οικοσυστήματα και τη βιοποικιλότητα, που συμβάλλουν στην ορθολογική χρήση της ενέργειας και των φυσικών πόρων, που μειώνουν την κατανάλωση νερού, που οδηγούν σε μια οικονομία χαμηλής έντασης άνθρακα και περιορίζουν την παραγωγή αποβλήτων και ρύπων.
Η ίδια πρόσθεσε ότι στο πλαίσιο της προσπάθειας αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής, θα πρέπει να αλλάξουν συγκεκριμένες πρακτικές ανάπτυξης και ενεργειακής συμπεριφοράς, όπως το δόγμα της επιδότησης και του δανείου στην κατανάλωση και όχι αντί για την πραγματική επένδυση καθώς και η εργολαβική λογική που δεν σέβεται κατά κανένα τρόπο το περιβάλλον, με στόχο, σε τελική ανάλυση, τη δημιουργία μιας ανταγωνιστικής οικονομίας και το άνοιγμα σε νέες αγορές και ευκαιρίες.
Σύμφωνα με την κα. Μπιρμπίλη, η ανάγκη για ένα νέο μακροχρόνιο ενεργειακό μοντέλο δεν σχετίζεται μόνο με την εξασφάλιση κάλυψης των ενεργειακών αναγκών της χώρας αλλά, με τη δραστική μείωση των εκπομπών μέχρι το 2050, που για την ΕΕ θα ξεπεράσει το 80% με έτος βάσης το 2005.
Στο πλαίσιο αυτό, οι βασικές αρχές του Οδικού Χάρτη της χώρας, που θα παρουσιαστεί μέχρι το καλοκαίρι είναι:
- Κάλυψη σχεδόν του 100% της παραγωγής ηλεκτρισμού από ΑΠΕ το 2050.
- Αύξηση της εγκατεστημένης ισχύος των ΑΠΕ σε περίπου 40GW από 15GW το 2020, δηλαδή κατά περίπου 1000MW το έτος μέχρι το 2050.
- Μείωση των εκπομπών ΑΦΘ κατά 60% μέχρι το 2050.
- Συγκράτηση της τελικής κατανάλωσης ενέργειας στα σημερινά επίπεδα μέσω μέτρων εξοικονόμησης.
- Αύξηση του μεταφορικού έργου από μέσα σταθερής τροχιάς.
- Ενεργειακή αναβάθμιση όλου του κτιριακού αποθέματος και συνεχιζόμενη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των νέων οικοδομών.
- Αύξηση χρήσης βιομάζας και βιοκαυσίμων.
- Βελτίωση και επέκταση των δικτύων.
- Αύξηση αποθηκευτήρων ενέργειας, κυρίως φραγμάτων, αλλά και ηλεκτροκινήτων αυτοκινήτων.
- Βελτίωση της αποδοτικότητας του παραγωγικού τομέα με χρήση βέλτιστων δυνατών τεχνολογιών.
Ιδιαίτερη, δε, έμφαση έδωσε η υπουργός στις παρεμβάσεις και στις δράσεις που σχετίζονται με τον δασικό τομέα. “Tο ΥΠΕΚΑ έχει προγραμματίσει έργα για την παρακολούθηση δραστηριοτήτων μεταβολής του ποσού του άνθρακα που αποθηκεύεται στα δάση της χώρας. Η μεταβολή μπορεί να προέλθει από προγράμματα δασώσεων-αναδασώσεων, καθώς και διαχείρισης και προστασίας δασών. Ο δασικός τομέας και στη χώρα μας έχει τη δυνατότητα να συνεισφέρει σημαντικά στη μείωση των εκπομπών, μέσω της αύξησης της απορρόφησης και μείωσης των πυρκαγιών και των αποδασώσεων”, επεσήμανε η κα. Μπιρμπίλη.
Η υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, τέλος, τόνισε ότι θέματα προς ανάλυση και μελέτη σε ένα Εθνικό Σχέδιο Προσαρμογής, έχει και ο τομέας των μεταφορών, πέραν της μεγάλης ενεργειακής του διάστασης, που περιλαμβάνει τόσο τη μείωση της χρήσης συμβατικών καυσίμων όσο και την αξιοποίηση βιοκαυσίμων που ήδη είναι υποχρεωτική.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιο σας!