Ένας υπεύθυνος μάνατζερ φροντίζει και για τη βιωσιμότητα του πλανήτη
Οταν συντάκτης της παγκόσμιας μηνιαίας επιθεώρησης της Ethical Corporation ρώτησε τον κ. Peter Bakker, CEO της παγκόσμιας Εταιρείας Ταχυμεταφορών ΤΝΤ -εγνωσμένης «σημαιοφόρου» της περιβαλλοντικής ταχυμεταφοράς- πώς σχολιάζει αποτελέσματα έρευνας, σύμφωνα με τα οποία το 80% των CEOs πιστεύουν ότι οι εταιρείες τους έχουν, όντως, εντάξει τη βιωσιμότητα στις λειτουργίες τους, εκείνος τους χαρακτήρισε «υπερβολικά αισιόδοξους».
Ο επικεφαλής μιας εταιρείας που κυκλοφορεί παγκοσμίως 30.329 οδικά οχήματα, 50 εμπορικά αεροσκάφη και τα τελευταία τέσσερα - πέντε χρόνια έχει αναγνωρισθεί από τους Δείκτες Βιώσιμης Ανάπτυξης του Dow Jones ως παγκόσμιος Supersector Leader στον τομέα των εμπορικών μεταφορών, είπε ότι αν μιλούσε για τη δική του εταιρεία θα έλεγε ότι βρίσκεται μόλις στην αρχή. «Το πρόβλημα με την υπευθυνότητα είναι ότι δεν μπορείς να είσαι υπεύθυνος για ένα μόνο πράγμα. Εστω και αν ένας και μόνο τομέας των δραστηριοτήτων σου δεν ενεργεί περιβαλλοντικά υπεύθυνα, ή αν δεν έχεις δώσει την πρώτη προτεραιότητα για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CΟ2), τότε κάθε τι καλό που πετυχαίνεις σε άλλους τομείς χάνει τη αξία του».
Περί διαφθοράς
Υπέρμαχος της σύμπραξης και της συνεργασίας των εταιρειών -παραμερίζοντας τον ανταγωνισμό- πιστεύει ότι η διαφθορά, λόγου χάρη, δεν καταπολεμείται όταν μια και δυο εταιρείες μόνο το πετύχουν, αν ολόκληρος ο κλάδος είναι μολυσμένος. Το ίδιο πιστεύει και για τη βιωσιμότητα των πόλεων και την επιβάρυνσή τους από την αυξημένη κυκλοφορία των οχημάτων. «Γιατί εγώ θα πρέπει να διαφημίζω την εταιρεία μου με βάση τον μεγάλο αριθμό οχημάτων που διαθέτω και να μην έχουν δημιουργηθεί αποθήκες εκτός των ορίων της πόλης ώστε να συντομεύονται οι διαδρομές και να υπάρχουν δημόσιες συγκοινωνίες», αναρωτιέται ο επικεφαλής της Εταιρείας Ταχυμεταφορών ΤΝΤ.
Η κινεζική εμπειρία
Και, επειδή γνωρίζει ότι είναι πολύ πιο δύσκολο να αλλάξεις ένα υπάρχον σύστημα παρά να δημιουργήσεις ένα καινούργιο, αναφέρει το παράδειγμα της Κίνας, στην οποία αναπτύσσονται 20 νέες βιώσιμες πόλεις με προδιαγραφές πληθυσμού και λειτουργιών. «Η πρόθεσή μας είναι να συνεργασθούμε στο πείραμα αυτό και να μεταφέρουμε τις βιώσιμες λύσεις και τα μοντέλα και στη δυτική Ευρώπη». Οσο για τη δική του προσωπική συμβολή στη μείωση του «αποτυπώματός του» στον πλανήτη, πριν από λίγα χρόνια «ξαπόστειλε» το μεγάλο αυτοκίνητο που διαθέτει η εταιρεία στον CEO της και το αντικατέστησε με ένα Toyota Prius. «Πρέπει όλοι μας να γίνουμε υπεύθυνοι πολίτες γι’ αυτόν εδώ τον πλανήτη, ο οποίος τη στιγμή αυτή δεν πάει καθόλου καλά…».
ΠΗΓΗ: Η Καθημερινή
Ο επικεφαλής μιας εταιρείας που κυκλοφορεί παγκοσμίως 30.329 οδικά οχήματα, 50 εμπορικά αεροσκάφη και τα τελευταία τέσσερα - πέντε χρόνια έχει αναγνωρισθεί από τους Δείκτες Βιώσιμης Ανάπτυξης του Dow Jones ως παγκόσμιος Supersector Leader στον τομέα των εμπορικών μεταφορών, είπε ότι αν μιλούσε για τη δική του εταιρεία θα έλεγε ότι βρίσκεται μόλις στην αρχή. «Το πρόβλημα με την υπευθυνότητα είναι ότι δεν μπορείς να είσαι υπεύθυνος για ένα μόνο πράγμα. Εστω και αν ένας και μόνο τομέας των δραστηριοτήτων σου δεν ενεργεί περιβαλλοντικά υπεύθυνα, ή αν δεν έχεις δώσει την πρώτη προτεραιότητα για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CΟ2), τότε κάθε τι καλό που πετυχαίνεις σε άλλους τομείς χάνει τη αξία του».
Περί διαφθοράς
Υπέρμαχος της σύμπραξης και της συνεργασίας των εταιρειών -παραμερίζοντας τον ανταγωνισμό- πιστεύει ότι η διαφθορά, λόγου χάρη, δεν καταπολεμείται όταν μια και δυο εταιρείες μόνο το πετύχουν, αν ολόκληρος ο κλάδος είναι μολυσμένος. Το ίδιο πιστεύει και για τη βιωσιμότητα των πόλεων και την επιβάρυνσή τους από την αυξημένη κυκλοφορία των οχημάτων. «Γιατί εγώ θα πρέπει να διαφημίζω την εταιρεία μου με βάση τον μεγάλο αριθμό οχημάτων που διαθέτω και να μην έχουν δημιουργηθεί αποθήκες εκτός των ορίων της πόλης ώστε να συντομεύονται οι διαδρομές και να υπάρχουν δημόσιες συγκοινωνίες», αναρωτιέται ο επικεφαλής της Εταιρείας Ταχυμεταφορών ΤΝΤ.
Η κινεζική εμπειρία
Και, επειδή γνωρίζει ότι είναι πολύ πιο δύσκολο να αλλάξεις ένα υπάρχον σύστημα παρά να δημιουργήσεις ένα καινούργιο, αναφέρει το παράδειγμα της Κίνας, στην οποία αναπτύσσονται 20 νέες βιώσιμες πόλεις με προδιαγραφές πληθυσμού και λειτουργιών. «Η πρόθεσή μας είναι να συνεργασθούμε στο πείραμα αυτό και να μεταφέρουμε τις βιώσιμες λύσεις και τα μοντέλα και στη δυτική Ευρώπη». Οσο για τη δική του προσωπική συμβολή στη μείωση του «αποτυπώματός του» στον πλανήτη, πριν από λίγα χρόνια «ξαπόστειλε» το μεγάλο αυτοκίνητο που διαθέτει η εταιρεία στον CEO της και το αντικατέστησε με ένα Toyota Prius. «Πρέπει όλοι μας να γίνουμε υπεύθυνοι πολίτες γι’ αυτόν εδώ τον πλανήτη, ο οποίος τη στιγμή αυτή δεν πάει καθόλου καλά…».
ΠΗΓΗ: Η Καθημερινή
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιο σας!