Πόσα χρόνια πίσω είμαστε;


Θλίψη και κατήφεια ένοιωσαν, όσοι βρέθηκαν χθες το μεσημέρι στο Δημαρχείο του Βόλου, στη συνάντηση εργασίας από τους εκπροσώπους έντεκα ευρωπαϊκών πόλεων, ανάμεσά τους και ο Βόλος, που συμμετέχουν στο κοινοτικό πρόγραμμα Mmove που αφορά τη «διαχείριση των μετακινήσεων στις ευρωπαϊκές πόλεις .- Αλλάζοντας πρότυπα κινητικότητας».

Στόχος του προγράμματος είναι η εξέταση πολιτικών βιώσιμης κινητικότητας σε ευρωπαϊκές πόλεις, μικρού και μεσαίου μεγέθους, 50.000 - 250.000 κατοίκων, για τον εντοπισμό επιτυχημένων παραδειγμάτων και η προσπάθεια εφαρμογής τους στις πόλεις - εταίρους του προγράμματος.
Όσοι πολίτες παρακολούθησαν τη χθεσινή Συνάντηση στο Δημαρχείο δεν έκρυψαν την απογοήτευσή τους από το γεγονός ότι στις περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις έχουν προχωρήσει μία σειρά από πρωτοβουλίες και μέτρα που έχουν οδηγήσει στην αλλαγή νοοτροπίας του πληθυσμού και στη βελτίωση των μετακινήσεων πεζών και οδηγών μέσα στις πόλεις. Σε αντίθεση δηλαδή με ότι συμβαίνει με το κυκλοφοριακό στο Βόλο, το οποίο «πνίγει» κυριολεκτικά το ευρύτερο Πολεοδομικό Συγκρότημα. και για το οποίο ελάχιστα πράγματα έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια.
Μερικά από τα παραδείγματα που αναφέρθηκαν στη χθεσινή Διεθνή Συνάντηση είναι ενδεικτικά και αρκετά αποκαλυπτικά, των μέτρων που έχουν πάρει στις πόλεις - εταίρους του προγράμματος. Πόλεις, πολλές από τις οποίες μάλιστα είναι αρκετά μικρότερες πληθυσμιακά από το νέο και ενιαίο Δήμο Βόλου.

- Στην πόλη Ρέτζιο Εμίλια στην Ιταλία έχουν αναπτύξει ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων μήκους 140 χιλιομέτρων. Οι μαθητές μετακινούνται στα σχολεία τους με ποδήλατα που τα δανείζονται από τα ποδηλατοστάσια του Δήμου που είναι διάσπαρτα σε όλη την πόλη.
Στην ίδια πόλη της Ιταλίας κυκλοφορούν μικρά ηλεκτροκίνητα δημοτικά οχήματα τα οποία χρησιμοποιούνται στο κέντρο της πόλης για εργασίες του Δήμου ή νοικιάζονται από ιδιώτες με στόχο τη μείωση των ρύπων.
- Στην πόλη του Πέζαρο, επίσης στην Ιταλία, που συμμετέχει στο ίδιο πρόγραμμα, έχει γίνει ένα παρατηρητήριο αστικών μετακινήσεων που έχει πάρει χαρακτήρα μόνιμου θεσμού, το οποίο απαρτίζεται από ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς, με σκοπό την καταγραφή των αναγκών και τη χάραξη πολιτικών για τον περιορισμό των μετακινήσεων στο κέντρο της πόλης. Θα ήταν ευχής έργο κάτι ανάλογο να γίνει και στο Βόλο, τόνισε χαρακτηριστικά ο Διευθυντής της Αναπτυξιακής Εταιρίας Βόλου Β. Σγουρής, σημειώνοντας ότι οι μετακινήσεις θα μπορούσαν να γίνουν με τη χρήση ενός αυτοκινήτου με συνεπιβάτες πολλούς εργαζόμενους.
- Στην πόλη Μπράιτον της Αγγλίας έχει αναπτυχθεί μία επιτυχημένη συνεργασία του ομώνυμου Δήμου με την ιδιωτική εταιρία αστικών λεωφορείων για παροχή ποιοτικών υπηρεσιών στις μετακινήσεις των κατοίκων για παροχή συχνών δρομολογίων και χαμηλών τιμών για τους καθημερινούς χρήστες και υπηρεσίες εκ μέρους των χρηστών του αστικού λεωφορείου.
- Στην πόλη Ζιρόνα της Ισπανίας, που έχει 127.000 κατοίκους έχει προχωρήσει σε ένα σχέδιο περιορισμού των αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης. Το πιο σημαντικό όμως στοιχείο που αφορά τη συγκεκριμένη πόλη της Ισπανίας, είναι ότι έχει προχωρήσει στη διαμόρφωση ενός επιτυχημένου μοντέλου για τη διαμόρφωση και τη διαχείριση του δημόσιου χώρου. Όπως είπε ο εκπρόσωπος του Δήμου Βόλου κ. Σγουρής, ο Δήμος της περιοχής έχει εντάξει κάτω από μία ενιαία δημοτική υπηρεσία που είναι υπεύθυνη για τις εργασίες που αφορούν τη διαχείριση των κοινοχρήστων χώρων όπως οι πλακοστρώσεις, οι συντηρήσεις, η καθαριότητα, ο φωτισμός, το πράσινο κ.ο.κ.
Μέσα από ένα 10ετές πρόγραμμα, πρόσθεσε ο κ. Σγουρής, κατάφεραν στη Ζιρόνα να πετύχουν την απελευθέρωση των πεζοδρομίων από τα πάσης φύσεως εμπόδια και να συντάξουν ενιαία ποιοτικά και τεχνικά χαρακτηριστικά για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να γίνονται από το Δήμο ή από τους ιδιώτες, οι παρεμβάσεις που αφορούν τους κοινόχρηστους χώρους. Με τον τρόπο, αυτό είπε ο εκπρόσωπος του Δήμου, έχουν καταφέρει να κάνουν ένα ζηλευτό, σε ποιότητα και αισθητική, δίκτυο κοινοχρήστων χώρων.

Η τοποθέτηση του Δημάρχου Βόλου
Αντιλαμβανόμενος την υστέρηση του Βόλου έναντι των ευρωπαϊκών πόλεων και εκμεταλλευόμενος τη συγκυρία, καθώς πρόσφατα η Δημοτική Αρχή έδωσε στη δημοσιότητα για διαβούλευση τις προτάσεις της για το κυκλοφοριακό, ο Δήμαρχος Βόλου Π. Σκοτινιώτης άδραξε την ευκαιρία σημειώνοντας ότι η υφιστάμενη κατάσταση δεν πάει άλλο.
«Η σημερινή κατάσταση στο κέντρο, όσον αφορά τις μετακινήσεις, δεν διευκολύνει, όπως είπε, τη λειτουργία και τη βιώσιμη ανάπτυξη της πόλης, γιʼ αυτό και πρέπει να τολμήσουμε την ανατροπή της», για να προσθέσει «μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν, γιʼ αυτό και δεν πρέπει να καλλιεργούμε ανεδαφικές προσδοκίες ότι θα λύσουμε οριστικά το πρόβλημα με τη λήψη μέτρων που δεν θα ενοχλούν κανέναν, κατέληξε ο κ. Σκοτινιώτης .

taxydromos.gr 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις